Under februari månad kommer vi genomföra 5-års besiktning av vår fastighet. Har ni garantiärenden som bör ses över vill styrelsen ha in dessa ärenden senast 31/1 2015 . Vänligen notera ner och lägg i föreningens brevlåda i trapphus D.
Vädjan om förbättring i vårt soprum!
Vi i styrelsen vill uppmana alla att tänka på att sortera enligt vad som står angivet ovan sopkärlen. Att sortera vårt hushållsavfall är bra för miljön och föreningens kostnader påverkas positivt.
Platta till förpackningarna och lämna inte större kartonger i kärlet för pappersförpackningar.
För större wellpappsemballage och skrymmande kartonger hänvisas till närmaste återvinningscentral (Finns en på Gustavsviksvägen, se karta nedan) Detta gäller även större frigolitmaterial.
Nyhetsbrev digitalt
För er som önskar och kan ta emot information och nyheter från Föreningen direkt när den läggs in på vår hemsida, har vi nu möjlighet att sprida den digitalt via e-post.
Ni som är intresserade, vänligen skicka ett mail med den e-post adress dit ni vill att nyhetsbrevet skall skickas marie.hallin@dhl.com så lägger vi upp er i spridningsregistret.
Ny rutin för felanmälan!
Föreningens medlemmar skall fr.o.m 1 Januari 15′ nyttja Riksbyggen vid felanmälan.
Vi slopar alltså Securitas samt Egeryds och kan kontakta Riksbyggen:s kundservice 24/7.
Se rutin för felanmälan här